Rondje over het Atlas gebergten - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Rick Rond - WaarBenJij.nu Rondje over het Atlas gebergten - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Rick Rond - WaarBenJij.nu

Rondje over het Atlas gebergten

Door: Rick de Rond

Blijf op de hoogte en volg Rick

18 November 2014 | Marokko, Agadir

Bonjour tout le mon!
Vorige week hebben we nog wat percelen bezocht waar ze aan het oogsten of zaaien waren, het tijdstip van oogsten en weer opnieuw zaaien gaat echt vlug, vandaag geoogst en na 2 dagen ligt het allemaal weer klaar om te zaaien, terwijl er best nog wat grondbewerkingen gedaan moeten worden! Met de Franse taal gaat het steeds beter, ik kan zelfs al bier bestellen in het Frans. En koffie!

Vrijdagmiddag vanaf een uur of 1 tot half 2 is het erg rustig op de weg, dan lopen ze hier allemaal in grote jurken om te gaan bidden, best wel mooi om te zien dat ook bijna iedereen hier aan mee doet.
Afgelopen zondagmiddag ben ik samen met Bas even een rondje door het Atlas gebergten hier in de achtertuin gereden. Dit was serieus echt erg mooi om te zien, mensen die er nog wonen en ook dat je gewoon eventjes 3000 m hoog zit....
De route er na toe was niet zo spectaculair, alleen op sommige punten keek je gewoon naast de auto 1000 meter de afgrond in, dan hou je je fotocamara wel goed vast hoor... Op het hoogste punt zijn we gestopt voor een bak koffie, daarna weer de afdaling is, dit was best ruige weg! Het was vaak klimmen en dalen, er waren soms klimmen bij die de land cruiser in zijn 1 maar net aankon, dat was toch wel even heftig soms. Eenmaal weer terug in Agadir hebben we een rondje over de boulevard gelopen en een pilsje gedronken en gegeten.
Gisteren is de week weer begonnen, heb nu een aantal leuke en uitdaggende opdrachten gehad van Bas en Andre, hier mee ga ik nu aan de slag.

• 18 November 2014 - 21:55

Coby:

Nou jongen dit ziet er weer goed uit ! Toppie!!!!!!!

• 19 November 2014 - 23:01

Joost:

Ha rickert,

Ziet er allemaal goed uit daar, zo te horen heb je het goed na je zin daar.
    Ben je zelf ook al naar onze allah weeste bidden?

Gr joost